שולחנות אנטי סטטיים

לקטלוג שולחנות אנטי סטטיים >

חשמל סטטי עלול לגרום לנזקים לרכיבים אלקטרוניים רגישים, לפגוע באיכות המוצרים ואף להוביל להשבתה של תהליכי ייצור. לכן, פעילות תקינה של תעשיות אלקטרוניקה ותרופות, מפעלי ייצור ומעבדות מחקר מצריכה סביבה נטולת אלקטרוסטטיות. מניעת ההצטברות של מטענים סטטיים, פיזורם והארקתם מתבצעת, בין היתר, באמצעות ריהוט ייעודי הכולל שולחנות אנטי סטטיים.

שימוש בשולחנות אלה נדרש בשלל יישומים, ביניהם אלה העוסקים בהרכבה, תיקון או בדיקות של רכיבים אלקטרוניים. בנוסף, שולחנות אנטי סטטיים נמצאים בשימוש רב במעבדות מחקר בתחומי המדע והטכנולוגיה שמבצעות ניסויים תוך שימוש בציוד רגיש.

כמו כן, שולחנות אנטי סטטיים הינם ציוד חובה בשלל יישומים של תעשיית התרופות, משום שהם מספקים תנאים סטריליים ומונעים נזקים פוטנציאליים למכשור.

המאפיינים של שולחן אנטי סטטי

שולחן אנטי סטטי הינו משטח עבודה אשר תוכנן במיוחד כדי למנוע הצטברות של מטען סטטי במהלך טיפול בחומרים רגישים. שולחנות עבודה אלה עשויים מחומרים מוליכים או דוחי חשמל סטטי, כמו מתכות מוליכות, תרכובות פלסטיות מיוחדות או ציפויים אנטי סטטיים ומצוידים באמצעים להארקה שמאפשרים פיזור בטוח של חלקיקים אלקטרוסטטיים. מערכת הארקה כוללת נקודת הארקה שמחוברת לכבל ורצועות הארקה עבור העובדים שמונעות הצטברות מטען סטטי על גופם.

שולחנות אנטי סטטיים נבנים מחומרים איכותיים ומותאמים לתנאים תעשייתיים קשים, כדי להבטיח עמידות גבוהה לבלאי יומיומי. תחזוקה שוטפת כוללת ניקוי משטח העבודה ושמירה על חיבורים תקינים למערכת ההארקה.

הדגמים האיכותיים מתוכננים באופן ארגונומי, כך שהעובדים יוכלו לעבוד בצורה נוחה ויעילה, עם גישה קלה לכלי העבודה והציוד הנדרש. שולחנות רבים כוללים אפשרויות מודולאריות ומנגנונים להתאמה לגובה, למניעת עייפות ושיפור היעילות בעבודה.

כדי לספק שכבת הגנה נוספת, ניתן להיעזר בציוד אנטי סטטי לכיסוי משטחי השולחן – שטיחים וכיסויים אנטי סטטיים מגיעים במגוון מידות, עשויים מחומרים מוליכים ומיועדים למניעת הצטברות חשמל סטטי על הרכיבים והחומרים שמונחים עליהם.

כל שולחן אנטי סטטי חייב לעמוד בתקנים מחמירים, כמו תקן ESD S20.20, אשר מבטיחים כי הרהיט יספק הגנה מקסימלית לרכיבים רגישים ולסביבת העבודה.

שולחנות טכנאי אנטי סטטיים

יתרונות השימוש בשולחנות אנטי סטטיים

כאמור, משטחי עבודה אנטי סטטיים בנויים מחומרים מוליכים וכוללים מנגנוני הארקה לפיזור אלקטרוסטטיות באופן מבוקר, מספקים הגנה לחומרים כימיים ורכיבים אלקטרוניים שעלולים להינזק באופן בלתי הפיך כתוצאה מפריקה אלקטרוסטטית. כך, כל תהליכי ייצור צ'יפים, הרכבה ובדיקת מעגלים מודפסים ותיקון ציוד אלקטרוני, אינם יכולים להתקיים כלל ללא שימוש במשטחי עבודה אנטי סטטיים.

חשמל סטטי עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לרכיבים המיקרוסקופיים שנמצאים בשבבים. שולחנות אנטי סטטיים מבטיחים שהעובדים המנהלים את תהליך ההרכבה והבדיקה פועלים בסביבה שבה המטען החשמלי מתפזר בצורה בטוחה ומבוקרת, ומערכת הארקה מרכזית מחוברת לכל שולחן ולכל עובד באמצעות רצועות הארקה. גם כאשר הסיכון לפריקה אלקטרוסטטי נמוך יותר, שימוש בשולחנות אנטי סטטיים מסייע בשמירה על רמת איכות גבוהה של עבודה ומפחית את שיעור הפסילות בתהליכי הייצור.

מעבר להגנה על רכיבים ומוצרים, שולחנות אנטי סטטיים תורמים לבטיחות הכללית של העובדים, אשר עלולים לסבול מהלם חשמלי כתוצאה מפריקה אלקטרוסטטית.

שולחנות אנטי סטטיים נבנים מחומרים איכותיים, העמידים לאורך זמן ומעוצבים באופן ארגונומי, לשמירה על הבריאות הפיזית ופריון העבודה של העובדים. השקעה בשולחן אנטי סטטי איכותי יכולה לחסוך עלויות תחזוקה והחלפה לאורך זמן.

להזמנת שולחן אנטי סטטי >

תחזוקת שולחנות אנטי סטטיים

על מנת לשמור על יעילותם והגנה מתמשכת על רכיבים אלקטרוניים רגישים מפני חשמל סטטי, יש לתחזק את הריהוט האנטי סטטי באופן קפדני בהתאם לנהלים.

לניקוי המשטחים יש להימנע מחומרי ניקוי רגילים המכילים כימיקלים ולהשתמש אך ורק בחומרי ניקוי אנטי סטטיים ייעודיים שאינם משאירים שאריות מוליכות. כמו כן, חשוב לנקות באמצעות מטליות רכות שאינן שורטות את המשטח. ניקוי משטח העבודה על בסיס קבוע נדרש כדי להסיר אבק ולכלוך שעלולים להחליש מנגנונים האנטי סטטיים.

בנוסף, יש להקפיד על ביצוע בדיקות מערכת ההארקה. כך, יש לוודא שהחיבורים למערכת ההארקה תקינים ולא רופפים, ושכל נקודות ההארקה מחוברות כראוי. כמו כן, יש לבדוק שבקצוות החיבורים אין נתק או סימני קורוזיה. יש לוודא שהרצועות לעובדים תקינות, ללא שחיקה או קרעים, ושחיבורן למערכת ההארקה פועל כהלכה.